A A A K K K
людям із порушенням зору
Комунальне некомерційне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги"
Радомишльської міської ради

ПАЦІЄНТОРІЄНТОВАНА МЕДИЧНА ДОПОМОГА У РАДОМИШЛЬСЬКІЙ ГРОМАДІ: СИСТЕМНІ ЗМІНИ РОЗПОЧАЛИ

Дата: 02.06.2023 15:05
Кількість переглядів: 221

Колектив КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Радомишльської міської ради (КНП «Центр ПМСД») працює над втіленням якісних пацієнторієнтованих змін у закладі. Ці зміни спрямовані на всебічне поліпшення сфери надання послуг нашим пацієнтам, мешканцям Радомишльської громади.

Системні зміни потребують великих зусиль, значного проміжку часу і суттєвих ресурсів – людських, матеріальних, фінансових. Наразі ці ресурси з’явилися у КНП «Центр ПМСД» завдяки отриманому гранту від ТОВ «Делойт Консалтинг» у рамах проєкту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Підтримка реформи охорони здоров'я». Грантові кошти у сумі 1,749,794 грн., відповідно до затвердженого бюджету, використовуються закладом на реалізацію проєкту «Пацієнторієнтована медична допомога – доступна кожному в Радомишльській громаді».

Проєкт триватиме протягом 9-ти місяців і до кінця вересня 2023 року ми розраховуємо на такі ствердні наслідки:

1.        Розширення спектру послуг первинної медичної допомоги (ПМД);

2.        Впровадження системи управління якістю (СУЯ) у закладі;

3.        Запровадження пацієнторієнтованого підходу до надання ПМД;

4.        Підвищення професійних компетенцій медичного персоналу підприємства;

5.        Поширення набутого досвіду в рамах проєкту на інші заклади ПМД в регіоні та Україні.

 

Позаду майже три місяці роботи за проєктом і нам є про що відзвітувати.

З метою виявлення рівня ефективності та сталості СУЯ на поточний момент в КНП «Центр ПМСД» проведено оцінку якості – самооцінку й зовнішню оцінку системи та самої якості послуг у медичному закладі. Процедура оцінки якості СУЯ спрямована на безперервне і систематичне покращення якості первинної допомоги в медичному закладі за п’ятьма ознаками: безпека людей при наданні допомоги; ефективність лікування і підтримки людей; турботливість персоналу закладу; людино-орієнтованість за будь-яких змін і обставин; вміле управління закладом.

 

Самооцінкою СУЯ займалася група якості у складі працівників КНП «Центр ПМСД». Групу очолила лікар-терапевт Оксана Роспопа. Самооцінка виконана за допомогою наданого координаторами проєкту Інструменту самооцінки. Цей інструмент відображає ключові компоненти пацієнт-орієнтованої моделі надання ПМД і містить 10 блоків для аналізу середовища діяльності медичного закладу, як-от: залучення керівництва закладу; прив’язка пацієнта до конкретного лікаря/медичної команди; безперервність медичних послуг; доступність первинної медичної допомоги; форми взаємодії із пацієнтами та інші.

Також було сформовано дві групи якості – «Комунікація з пацієнтами» та «Корпоративна культура» – робота яких розпочалася з окреслення цілей і завдань щодо покращення якості в Центрі.

Незалежну зовнішню оцінку СУЯ КНП «Центр ПМСД» виконувала команда експертів з інших медичних закладів України. Лідеркою команди призначено Наталію Зарембу, представницю КНП «Овруцька міська лікарня» Овруцької міської ради Житомирської області.

У цілому, СУЯ КНП «Центр ПМСД» оцінена позитивно, заклад має непогані показники продуктивності за окремими блоками оцінки. Проте, є над чим працювати і на що звернути особливу увагу. Це стосується, зокрема заходів з покращення якості, їх документування й моніторингу, залучення пацієнтів до прийняття рішень щодо медичної допомоги, системного впровадження принципів пацієнт-орієнтованої моделі надання ПМД тощо.

Важливою складовою впровадження пацієнт-орієнтованої моделі надання ПМД у закладі є врахування потреб клієнтів щодо розширення спектру надаваних медичних послуг. Так, протягом 5-15 квітня 2023 року в амбулаторіях Радомишльської громади (м. Радомишль, с. Ставки, с. Кочерів, с. Велика Рача, с. Краснобірка, с. Осички, с. Чайківка) проведено дослідження попиту мешканців на послуги ПМД. Опитування проводилося за уніфікованою анонімною анкетою, бланки якої були розміщені біля скриньок анкет на рецепції та в електронному вигляді на сайті КНП «Центр ПМСД». В анкетуванні взяли участь 350 осіб. За опрацьованими анкетами дійшли висновку про затребуваність радомишлянами ще таких медичних послуг, як ультразвукове дослідження та комп’ютерна томографія. Визначилися, що надалі опитування буде проводитися щопівроку.

За підтримки благодійників проєкту для КНП «Центр ПМСД» проводилися тренінги із стратегічного планування. Після навчання команда проєкту провела декілька стратегічних сесій і розробила Стратегію розвитку закладу на 2023-2026 роки. Відтак, оновлено візію, місію та перелік цінностей КНП «Центр ПМСД». Звертаючись до проведеної самооцінки СУЯ, окреслено основні заходи втілення Стратегії розвитку за чотирма напрямами: впровадження СУЯ; розвиток пацієнторієнтованого підходу до надання ПМД; розвиток персоналу; комунікація і партнерство. У результаті злагодженої командної роботи зі стратегічного планування вибудувалося спільне бачення орієнтирів і векторів руху КНП «Центр ПМСД» у найближчі три роки.

Проєкт триває, пацієнторієнтовані трансформації розпочато. Поки зміни переважно стосуються налагодження, формалізації й уніфікації процесів, проте згодом з’являться більш видимі й відчутні для пацієнтів результати. Ми клопочемо, а ви – дочекайтеся)

Цю публікацію підготовлено за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), наданої від імені народу Сполучених Штатів Америки». Відповідальність за зміст цього допису, який необов'язково відображає погляди USAID, Уряду Сполучених Штатів Америки, несе виключно компанія ТОВ «Делойт Консалтинг» в рамках контракту №72012118C00001



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора